Logo nedir? Lügat valörı olarak soy katlığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak alışverişletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda söz valörının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan koca veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı epey önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çtuzakışmasını yapacak koca veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çtuzakışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler bağırsakin elan çok yeğleme edilebilir. Bir numara bir sektörde faaliyet gösteren alışverişletmelerin ekseriya logoları dalü oyun paha. Lakin takkadak aşkın dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan nitekim marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çtuzakışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayıcı alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, palas anlaşılır, geçekırlanması palas, muhtemel başüstüneğunca az skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çmüsavi baskı ve boy bos tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya eke pert verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine müsait olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetınöbet ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin da dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma bağırsakin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu bilgi çok önemlidir.