SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mazmun. Fakat bu iki mazmun mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri sinein ciddi olan bu iki mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz daha harishava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çalışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı işlemlemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da nispeten önemlidir. Hatta SEM çalışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM muayyen bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde geçirmek sinein meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu mukabillaştırmayı biraz daha harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Kısaca SEO sinein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi sinein yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir öteki önemli fark da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu gidişat değişikdır. SEO çalışmaları daha natürel icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir trafik rahatışı sağlar.
Bu iki mazmun, sineerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise erek daha ticari başüstüneğu sinein sineerikler SEO çalışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece iki mazmun arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha uz evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.