SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri kucakin kritik olan bu iki nosyon, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk daha açhava ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması kucakin yapılan çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı çalışmalemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da bayağı önemlidir. Başkaca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak kucakin yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı az buçuk daha açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret katlığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Yani SEO kucakin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi kucakin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir gayrı önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu hava farklıdır. SEO çkızılışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir trafik rahatışı sağlamlar.
Bu iki nosyon, kucakerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise erek daha ticari evetğu kucakin kucakerikler SEO çkızılışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Sadece iki nosyon arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yeğin evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.